שירותי ייעוץ וסיוע לימודיים

לקויות למידה והפרעות קשב

  • אודות

    המדור לקידום הסטודנט מעניק סיוע מקצועי לסטודנטים המאובחנים כבעלי לקויות למידה/ הפרעת קשב וריכוז וסטודנטים החווים קשיים ומעוניינים בקבלת ייעוץ.

    הסיוע נועד להקנות שוויון הזדמנויות אקדמי לסטודנטים אלו ולאפשר להם למצות את הפוטנציאל האישי הטמון בהם, תוך שמירה על רמה נאותה של הכשרה אקדמית ומקצועית.

    לפרטים נוספים או קביעת פגישה ניתן ליצור קשר באמצעים הבאים:

    קבלת קהל ומענה טלפוני מזכירות:
    ימים ראשון עד חמישי, 8:00 עד 15:00, חדר B204
    טלפון: 04-9901906
    דואר אלקטרוני:  dean@braude.ac.il

    קביעת פגישה עם יועץ:
    ניתן לקבוע פגישה בפנייה טלפונית למזכירות או במייל ליועץ.

    סטודנטים מתבקשים להודיע מראש במידה ולא יכולים להגיע לפגישה.

  • תהליך פנייה ראשונה

    סטודנט המעוניין לפנות לראשונה לקבלת סיוע יפעל על פי המפורט להלן:

    • אם אין ברשות הסטודנט אבחונים קודמים, עליו ראשית לפנות ליועץ המחלקה. היועץ יחליט אם יש מקום להפנותו ליועצת ללקויות למידה. לרשימת יועצי המחלקה (תחת תמיכה וייעוץ לסטודנט)
    • אם הסטודנט אובחן בעבר כבעל לקות למידה או הפרעת קשב הוא מתבקש להעביר למזכירות המדור לקידום הסטודנט את הטפסים הבאים:
      • שאלון אבחנה ראשונית
      טופס אבחנה ראשונית בשפה העברית ניתן להוריד כאן
      טופס אבחנה ראשונית בשפה הערבית ניתן להוריד כאן
      • דו”חות אבחונים קודמים
      • אישור התאמות בפסיכומטרי במידה וקיים

     

    פגישת אבחנה עם יועצת לקויות למידה

    • אם פגישת האבחנה הראשונית תצביע על צורך באבחון, הסטודנט יופנה לאבחון מקצועי במכון מאושר (גם אם בידיו אבחון קודם), בצירוף מסמך הפנייה.
    • לאחר קבלת דו”ח האבחון יתאם הסטודנט פגישה נוספת עם יועץ לקויות הלמידה, אליה יגיע עם דו”ח האבחון.
  • התאמות בבחינות

    התאמות בבחינות יינתנו לסטודנטים על פי הקריטריונים הבאים:

    • סטודנט אשר קיבל אישור להתאמות בבחינה הפסיכומטרית מטעם המרכז הארצי לבחינות והערכה – יש למסור למזכירת המדור לקידום הסטודנט אישור זה ביחד עם
      אבחונים קודמים ושאלון אבחנה ראשונית. הסטודנט יזומן לפגישה עם יועצת לקויות
      למידה לקביעת ההתאמות לבחינות ובניית תוכנית ליווי ותמיכה.
    • סטודנט אשר אובחן כבעל לקות למידה ו/או הפרעת קשב בהתבסס על אבחון בתוקף ממכון
      המאושר על ידי המכללה – יש למסור למזכירת המדור לקידום הסטודנט את האבחון ביחד עם
      שאלון אבחנה ראשונית. הסטודנט יזומן לפגישה עם יועצת לקויות למידה לקביעת ההתאמות לבחינות ובניית תוכנית ליווי ותמיכה.
    • סטודנט שביצע בעבר אבחונים אשר אינם בתוקף או ממכון שאינו מאושר על ידי המכללה – יש
      למסור למזכירת המדור לקידום הסטודנט את האבחונים ביחד עם שאלון אבחנה ראשונית.
      יועצת לקויות למידה תפנה אותו לביצוע אבחון במכון המאושר על ידי המכללה. סטודנט המעוניין להתייעץ עם יועצת לקויות למידה טרם פנייה לאבחון מוזמן לתאם פגישה.

    לידיעתכם, למכללה נתונה הזכות לקבוע את ההתאמות על פי שיקוליה ומדיניותה ואינה מתחייבת לקבל את ההמלצות המפורטות באבחון.

    אנו ממליצים לכם להקדים ולפנות למדור לקידום הסטודנט מיד עם קבלת הודעת הקבלה ללימודים ועוד לפני תחילת הסמסטר, על מנת להשלים את הבירור לקביעת ההתאמות עוד לפני מועדי המבחנים.

  • ייעוץ אישי ובניית תכנית תמיכה

    השירות כולל:

    • מתן ייעוץ והכוונה לסטודנט בהתאם לצרכיו
    • בניית תכנית אישית, תוך התייחסות לקשייו של הסטודנט, תיווך בין הסטודנט למחלקה בה הוא לומד, הקניית אסטרטגיות למידה, ייעוץ לגבי המערכת הלימודית, הפניה לתמיכה רגשית ועוד

     

    סטודנט המעוניין לקבל ייעוץ אישי מתבקש לקבוע פגישה עם יועץ לקויות למידה.

  • סיוע לימודי

    דקנט הסטודנטים רואה חשיבות בתמיכה לימודית בסטודנטים המאובחנים כבעלי לקויות למידה/ הפרעת קשב וריכוז

    להלן פירוט הסיוע הלימודי:

    • פרויקט סל”א (סיוע לימודי אקדמי) – סטודנטים המתקשים בלימודיהם ובהתאם לזכאותם יוכלו להשתתף בפרויקט סל”א ולקבל סיוע לימודי אקדמי על ידי סטודנטים מצטיינים, במטרה לשפר את הישגיהם ואת דרכי הלמידה שלהם.
      סטודנטים אשר אושר להם על ידי יועץ לקויות למידה קבלת סיוע במסגרת סל”א מוזמנים להגיש בקשה. למידע נוסף והגשת בקשה יש לעיין בסעיף סיוע לימודי אקדמי (ראי/ה בהמשך העמוד)
    • חונכות – במסגרת החונכות תינתן עזרה פרטנית (ללא תשלום) לסטודנט/ית בעל/ת לקות למידה או הפרעת קשב וריכוז לאורך כל השנה על ידי סטודנט/ית הלומד/ת במכללה (4 שעות שבועיות). תמיכה זו תאפשר לסטודנט הנחנך להבין בצורה מעמיקה את החומר הנלמד במסגרת ההרצאות/התרגולים. 

    סטודנט המעוניין להתקבל לפרויקט ולקבל עזרה לימודית יפנה ליועץ לקויות למידה. מספר המקומות מוגבל, לכן יש להקדים ולפנות.

    המועמדים יעברו ראיונות אישיים ויבחרו על בסיס הקריטריונים הבאים:

    • אופי ועוצמת הלקות אל מול יכולתו של הסטודנט לפצות עליה
    • יכולתו של הסטודנט להיעזר בחונכות

     

    לתשומת לבכם: ההרשמה לפרויקט זה מתקיימת עד לאחר חודש מתחילת סמסטר חורף בלבד.

  • חדר למידה וחדר טכנולוגיה מסייעת

    החדרים ממוקמים בדקנט הסטודנטים (בניין B קומה ראשונה) ומאפשרים שימוש עבור כ- 10-12 סטודנטים בעת ובעונה אחת. 

    הכניסה לחדרים לסטודנטים מורשים בלבד, אשר קיבלו המלצה ואישור של יועצת לקויות למידה.

    מטרת השימוש בחדרים היא לאפשר לסטודנטים תנאי לימוד הולמים.

    חדר הלמידה הינו חדר מואר, שקט ומכיל כיסאות נוחים ושולחנות גדולים ללמידה. תנאי העבודה בחדר משופרים מבחינת הרעש, כמות המסיחים והצפיפות.

    בחדר הטכנולוגיה עמדות מחשב בהן מותקנות תוכנות ייחודיות שמטרתן לסייע לסטודנטים.

  • ביטוח לאומי - הנחיות לסטודנט

    סטודנטים עם מחלות כרוניות, לקות גופנית, לקות שמיעה, לקות ראייה, לקות שכלית, לקות נפשית, סטודנטים עם הפרעות קשב וריכוז  חשוב שתהיו מודעים לזכויותיכם!
    אתם זכאים להגיש בקשה להכרה של המוסד לביטוח לאומי, ובמידה ותביעתכם תתקבל, תהיו זכאים לסיוע כלכלי משמעותי בתקופת הלימודים.

    הנחיות להגשת בקשה לקצבה במוסד לביטוח לאומי

    התהליך מול ביטוח לאומי מורכב מ-5 שלבים:

    • פנייה לתביעת קצבת נכות:
      היכנסו לאתר של המוסד לביטוח לאומי, הורידו את טופס תביעה לקצבת נכות כללית (טופס 7801)
      ומלאו את הפרטים בקפידה.
    • ריאיון בוועדה רפואית:
      לאחר הגשת הבקשה תזומנו לוועדה רפואית. בוועדה יישב רופא שמתמחה בתחום הבקשה.
      בנוסף לרופא, יישב בחדר מזכיר/ה שתפקידו לרשום את הפרוטוקול. לוועדה אתם יכולים להגיע לבד או להביא הורה/ רופא/ עו”ד. לפני הוועדה חשוב לארגן טבלה שמרכזת את כל המסמכים שהגשתם וכן לכתוב לעצמכם כיצד הלקות משפיעה על חיי היום יום שלכם ועל הלימודים ביחס לסטודנטים אחרים.
      ניתן לקבל, ללא תשלום, ייעוץ והכוונה במרכזי ‘יד מכוונת’ .
    • קבלת אחוזי הנכות:
      החלטת הוועדה הרפואית תועבר אליכם במכתב, לב ברוב המקרים תוכן המכתב מתחיל בדחיית הנכות הכללית,(100%)  אך בהמשך מעודכן אחוז הנכות שאושר לכם.
      דרגת נכות של 20% ומעלה תזכה אתכם בדמי שיקום הכוללים: סיוע  בשכר לימוד, סיוע כספי ברכישת ציוד טכנולוגי (כגון מחשב, מדפסת  וכו’), לשיעורי עזר, לשכר דירה, קצבת מחייה חודשית וסיוע בנסיעה בתחבורה ציבורית
    • הגשת ערעור:
      סטודנט שקיבל דחייה או פחות מ20% נכות יוכל להגיש ערעור.
      א.  יש לברר בטופס הדחיה את התאריך המדויק שעד אליו ניתן להגיש ערעור.
      ב. במידת הצורך ניתן לקבל מכתבים נלווים ממרכז התמיכה.
      ג
      . במידה ויש מסמכים חדשים יש לצרף לבקשת הערעור.
    • הגשת תביעה לשיקום מקצועי:
      לאחר הודעה על זכאות לנכות יש למלא טופס תביעה לשיקום מקצועי.
      את טופס התביעה יש להגיש במחלקת שיקום בסניף ביטוח הלאומי הקרוב למקום מגוריך כפי שרשום בתעודת הזהות. יש לציין שתכנית השיקום המקצועי מותאמת לכל סטודנט באופן אישי על ידי יועץ השיקום.

     

    חשוב לדעת !

    • במידה ויאושרו לכם אחוזי נכות תוכלו לקבל החזר רק על שנה אחורה ולכן מומלץ להתחיל בתהליך מיד עם הקבלה ללימודים
    • קצבת השיקום ניתנת לתואר ראשון בלבד
    • המידע לעיל אינו מהווה תחליף לפגישה עם אנשי מקצוע בביטוח לאומי

    לייעוץ לגבי התהליך ניתן לפנות למרכז התמיכה דרך תחנת המידע לסטודנט.

  • ליצירת קשר

סיוע לימודי- אקדמי (סל"א)

  • מהו פרויקט סל"א?

    דקנט הסטודנטים רואה את התמיכה בסטודנטים כערך עליון. לאור זאת, סטודנטים המתקשים בלימודיהם ובהתאם לזכאותם יוכלו להשתתף בפרויקט סל”א ולקבל סיוע לימודי אקדמי על ידי סטודנטים מצטיינים, במטרה לשפר את הישגיהם ואת דרכי הלמידה שלהם.

  • להיות חונך בפרויקט
    קריטריונים להגשת מועמדות ללמד שיעורי עזר

    • סטודנט פעיל מן המניין באחת ממחלקות ההנדסה
    • שנה ב’ ומעלה
    • ממוצע כללי של 80 ומעלה
    • ממוצע בקורס ספציפי בו הנך מעוניין ללמד, של 85 ומעלה
    • יכולת הדרכה

    שכר שעה
    65 ₪ לשיעור פרטני (סטודנט 1)
    80 ₪ לשיעור לזוג סטודנטים או לקבוצה (עד 9 סטודנטים)

    יש לקרוא את הנהלים לחונך/ת  טרם הגשת המועמדות

    להגשת מועמדות להיות חונך

  • כיצד ומתי מגישים בקשה?

    יש להגיש טופס מקוון

    סמסטר א’ תשפ”ד – 22.01.24-17.03.24
    סמסטר ב’ תשפ”ד – 18.06.24-31.07.24

     

    יש לקרוא את הנוהל לנחנך/ת בטרם הגשת הבקשה

  • למי מיועד הפרויקט?

    סטודנט זכאי לקחת חלק בפרויקט אם שייך לאחד הקריטריונים הבאים:

    (הקריטריונים מתייחסים לסטודנטים בעלי ממוצע כללי של 55-75 בלבד (למעט סטודנטים במילואים, וסטודנטים שנה א’, סמסטר א’, להם אין מגבלת ממוצע).

    • סטודנטים הלומדים בהנדסה המאובחנים כבעלי לקות למידה/ קשב וריכוז או סטודנטים עם מגבלות רפואיות – בעלי תיק במרכז התמיכה במכללה
    • סטודנטים הנמצאים בתהליך מאל”ת (מצב אקדמי לא תקין) שהומלץ להם וקיבלו מכתב רשמי המאשר להם לקבל שיעורי עזר
    • סטודנט במילואים זכאי לקבל שיעורי עזר לפי מפתח של- 10 ימי שמ”פ (שירות מילואים פעיל) רצופים = 6 שיעורי עזר (6 שעות)
    • סטודנטים מהחברה הערבית, המתקשים בחלק ממקצועות הלימוד
    • סטודנטים מהעדה האתיופית הזכאים למעטפת לימודית/כלכלית מהות”ת
    • סטודנטים המשתייכים לפרויקט “פעמי עתידים”
    • סטודנטים המשתייכים לפרויקט “עתידים”
    • סטודנטים המשתייכים לפרויקט “עתידים take off”
    • סטודנטים המשתייכים לפרויקט “עתידים לתעשייה”
    • סטודנטים המקבלים מימון מ”מינהל הסטודנטים”
    • סטודנטים המקבלים מימון מקרן “אייסף”
    • סטודנטים המקבלים מימון מקרן “מושל”
    • סטודנטים המקבלים מימון מקרן “רש”י קציר”
    • סטודנטים המקבלים מימון מקרן “הזנק לעתיד”
    • סטודנטים אשר קיבלו הפניה מיועצי הלמידה במדור לקידום הסטודנט, בדקנט הסטודנטים

     

    * סטודנטים אשר לא עומדים בקריטריונים, מוזמנים לפנות ליועצת המחלקה בדקנט או ליועצת לקויות הלמידה, על מנת לבנות תכנית סיוע מותאמת.

  • טפסי דווח שעות

מאל"ת - תוכנית לצמצום הנשירה

תוכנית מאל”ת (מצב אקדמי לא תקין) היא תכנית תמיכה שמפעיל הדקנט לסטודנטים אשר סיימו שנה א’ לאחר שני סמסטרים במצב אקדמי לא תקין, בכדי למנוע את נשירתם מלימודים.

בשלב ראשון כל סטודנט/ית עובר/ת ראיון אישי מקיף ומעמיק לבירור הקשיים שלו/ה וסיבותיהם, ובהמשך נבנית עבורו/ה תכנית סיוע אישית המותאמת לצרכיו/ה.

הסיוע כולל אחד או יותר מבין כלי התמיכה המגוונים, פרטניים וקבוצתיים, שמציע הדקנט:

עזרה לימודית וחונכויות, אימון אישי אקדמי לשיפור ניהול הלמידה, ייעוץ באסטרטגיות למידה, הכוון קריירה, ייעוץ בארגון זמן והתמודדות עם חרדת בחינות, ייעוץ רגשי ועוד.

שירותים נוספים

  • מידע וסיוע לשנה א'

    קישור לדף לסטודנטים המתחילים לימודיהם במכללה

    חונכות חברתית מחלקות

    דקנט הסטודנטים מעמיד לרשות הסטודנטים הלומדים בשנה א’ בלימודי הנדסה חונכים חברתיים.

    החונכים מטפלים בנושאים הבאים:

    1. סיוע ומתן הסבר לגבי רישום לקורסים
    2. מידע על הקורסים השונים וסדרי עדיפויות במחלקות
    3. טיפול בנושאים אדמיניסטרטיביים הקשורים הן ללימודים והן להתנהלות בקמפוס (פנייה ליועץ אקדמי, פנייה לייעוץ פסיכולוגי, הגשת מלגות, מידע אודות שיעורי עזר, מילואים, מידע בנושא אגודת הסטודנטים, ספרייה וכדומה(

    בכל בעיה ניתן לפנות לדקנט הסטודנטים

    לקבלת מידע על חונך חברתי עבור סטודנט שנה א’ נא לפנות למזכירת המחלקה אשר הינך משוייך אליה.

    הארכת זמן לבני החברה בערבית על סמך ציון יע”ל

    פרטים נוספים בפרק “היחידה קידום סטודנטים מהחברה הערבית”.

    התאמות בבחינות לעולים חדשים

    פרטים נוספים בפרק זה בפלוס “עולים חדשים”

    סדנאות לימודיות

    פרויקט סל”א (סיוע לימודי אקדמי)
    באחריות דקנט הסטודנטים סטודנטים המתקשים בלימודיהם יוכלו לקבל שיעורי עזר פרטניים מסטודנטים מצטיינים בשנים מתקדמות, במטרה לשפר את הישגיהם ואת דרכי הלמידה שלהם. קבלת שיעורי העזר בהתאם לקריטריוני זכאות.
    לפרטים נוספים סיוע לימודי-אקדמי (סל”א)

    סדנאות ראשי קבוצות
    באחריות המרכז לקידום הוראה ולמידה סדנאות המונחות על-ידי סטודנטים מצטיינים משנים מתקדמות ומלוות קורסי יסוד שבהם לרוב שיעור הכישלון גבוה. הסדנאות מתקיימות בנוסף להרצאות ולתרגולים ומתנהלות בקבוצות קטנות, באווירה אישית ותומכת, עם דגש על מתן כלים לפתרון בעיות ותוך עידוד למידה פעילה. ראשי הקבוצות עוברים הכשרה במסגרת קורס ייעודי ומקבלים הנחייה שוטפת ממרצי הקורסים.

    קישור לאתר פרויקט ראשי קבוצות

    טיפים וכללים ללמידה יעילה
    כפי שתגלו מיד עם תחילת הסמסטר הלמידה במכללה (כמוסד להשכלה גבוהה) שונה מאוד ממה שהכרתם עד כה. לשינוי יתרונות גדולים – אתם לומדים מה שאתם בחרתם, יש לכם עצמאות גדולה, היחס אליכם הוא כאל בוגרים. אולם שינוי זה עשוי לכלול בחובו גם קשיים:

    1. אתה, ורק אתה, אחראי על לימודיך.
    2. אף אחד לא עוקב אחרי קצב הלמידה שלך. אם תצבור פערים, תתקשה להשלימם בסוף הסמסטר. אם לא הבנת משהו אתה אחראי לדאוג להבין, לתרגל, לדעת.
    3. כמות החומר גדולה בהרבה מזו שבבית הספר ועל כן דורשת למידה יום יומית. לא ניתן ללמוד אך ורק לקראת הבחינה.
    4. לא מספיק להצליח לפתור תרגילים, נדרשת הבנה ויישום החומר גם על תרגילים חדשים.
    5. ”כל ההתחלות קשות“ – לוקח זמן להסתגל למכללה, להכיר חברים ולפתח שיטות לימוד יעילות. בדרך כלל הציונים משתפרים עם הניסיון.

     

    למידה יעילה

    1. לכל אחד דרך אישית יעילה ללמוד – נסה לזהות מה הדרך היעילה לך.
    2. מומלץ להיכנס לכל ההרצאות, להקשיב ולרשום. גם אם לא הבנת, נסה בבית לחזור עוד באותו היום על החומר. סמן מה לא מובן ושאל את המרצה בשעת קבלה.
    3. במכללה מגוון סדנאות לסיוע בלימודים. כדאי לנסות ולהיעזר בהם לחיזוק ההבנה.
    4. כל סטודנט במכללה לומד אחד מקורסי מיומנויות למידה. זו הזדמנות ללמוד דרכי למידה יעילות יותר.
    5. למידה יעילה משאירה זמן גם לפעילויות פנאי, ספורט ובילוי. זכרו שעליכם לשמור על כוחות לאורך זמן.
    6. תרגול הוא חשוב אך לא מספיק. הבנה של החומר תסייע לך להתמודד טוב יותר עם תרגילים חדשים.
    7. הבנה היא חשובה אך לא מספקת. תרגל את החומר מידי שבוע. אל תצבור פערים.
    8. העזר בתרשימים, טבלאות, גרפים. הם עוזרים להמחשה והבנה.
    9. היה בקשר עם החונכים החברתיים במחלקות, הם בעלי ניסיון ויכולים לתת לך טיפים.

     

    ארגון זמן

    עיקר הלימודים הוא במהלך הסמסטר ולא רק בתקופת הבחינות. למידה עקבית תסייע בהצלחה.

    1. אל תצבור פערים. היעזר בשעות קבלה, סדנאות, שיעורי עזר.
    2. סמן ביומן את מועדי הבחינות, מועדי הגשת התרגילים, עיסוקים קבועים, זמני הלימוד העצמאי.
    3. תכנן את הלימודים. בנה טבלה בה יש פעילויות קבועות ופעילויות שמשתנות כל שבוע. מטלות לימודיות ואישיות. השאר זמן להפסקות ובילוי. בכל פרק זמן ללימוד הגדר את המטרות ובדוק בדיעבד האם עמדת במטרות.
    4. שפר את התכנון בהתאם לניסיון, כך ארגון הזמן שלך יהיה יעיל יותר עם הזמן.
    5. רצוי לדרג את המשימות לפי דרגת הדחיפות שלהם (מחר צריך להגיש תרגיל) ולפי מידת החשיבות שלהם (עוד שבוע יש מבחן). ולתעדף קודם את הדברים החשובים והדחופים.
    6. שים לב, לכולנו נטייה להשקיע במה שהולך לנו טוב, רצוי להתחיל את הלמידה דווקא במה שהולך לנו פחות. אחרת נדחה תמיד את הקורסים בהם אנחנו מתקשים והפער ילך ויגדל.

     

    סדר

    1. סדר את סביבת העבודה, דאג לתאורה מתאימה, כיסא נוח, שולחן נקי ושאר תנאים אופטימליים.
    2. ארגן את חומר הלימוד. ”בזבוז זמן“ על התארגנות יחסוך זמן מאוחר יותר.
    3. עבוד בצורה מסודרת שלב אחר שלב. אל תדלג על שלבים. דילוג = סכנה!!!
    4. סדר על הדף = סדר בראש!!! נסה לכתוב מסודר.
    5. נסה לשרטט תרשימי עזר מסודרים. תרשים לא מדויק יבלבל.
    6. שים לב ליחידות. המירו יחידות בהתאם לצורך. הדגש את היחידות כדי לוודא ששמת לב לפרט זה.
    7. הדגש במרקר את דרישות המטלה כדי לוודא ששמת לב לכל מה שנידרש.

     

    ריכוז

    1. לכולנו מגבלות ריכוז (שים לב מה טווח הריכוז שלך). בדרך כלל טווח הריכוז שלנו הוא כ- 3/4 שעה אבל לכל אחד מאתנו טווח שונה. תכנן את הלימוד בהתאם! אין טעם ללמוד כשלא מרוכזים. הפסקות קצרות, שתיה, פעילות ספורטיבית, זמן לשיחות טלפון יעזרו אחר כך ללמידה ממוקדת.
    2. סלק מסיחי דעת כמו: טלפונים, טלוויזיה, מחשב וגורמים אחרים – בזמן הלמידה, ופנה זמן לאותם מסיחים בהפסקות. אף אחד לא מצפה שלא תדבר בטלפון אבל נסה לעשות זאת רק בזמן המוקצב לכך.
    3. לעיתים עולות מחשבות מתערבות המפריעות לריכוז (מחשבות על סידורים שצריך לעשות, דאגות, חברים) – רשום אותן על דף, בצד, כך תוכל להתפנות לחשיבה על הלימודים ולטפל בדברים האחרים מאוחר יותר.

     

    מודעות עצמית

    1. מה שמבחין בין סטודנטים טובים לכאלו שפחות היא המודעות שלהם לעצמם.
    2. זהה את החוזקות והחולשות שלך. נסה לבסס את הלמידה על החוזקות.
    3. זהה את דרך הלמידה היעילה עבורך. לא לכולם אותה דרך לימוד מתאימה.
    4. זהה מה מפריע לך ללמוד ונסה להתמודד עם הקושי.
    5. בדוק: איפה הכי נוח לך ללמוד – בבית או במכללה? מתי הכי מתאים לך ללמוד – באילו שעות אתה יותר מרוכז? איך מתאים לך ללמוד – לבד או עם חברים?
    6. דחיית סיפוקים – למידה יעילה דורשת דחיית סיפוקים. לא תמיד מבינים מיד את החומר, לעיתים צריך לקרוא שוב, לתרגל, לבקש עזרה. בנוסף כדי ללמוד באופן יעיל צריך לדחות עיסוק בדברים אחרים, גם אם ממש בא לנו באותו הרגע לענות לטלפון או לראות משהו במחשב. היכולת לדחיית סיפוקים היא תכונה נרכשת הדורשת תרגול.
    7. הקדש זמן לבדיקת יעילות הלימוד ועשה שיפורים. כך יכולתך תשתפר עם הזמן.

     

    בחינות

    1. כדאי לגשת לכל הבחינות גם מבחני אמצע וגם מועדי א‘ – הבחינה היא תרגול טוב.
    2. אל תפסיד לימודים בגלל בחינות האמצע, החומר ממשיך להצטבר וכל פער שנפתח מקשה על הלמידה.
    3. רצוי לשמור על אורח חיים בריא – לאכול, לישון, לעשות ספורט וגם לבלות בזמן תקופת הבחינות (כמובן במינון נכון).
    4. לחץ מסוים מסייע להתארגנות אבל לחץ גבוה פוגע בתפקוד!!! לכן כדאי לתכנן ”שוברי לחץ“, לעשות הרפיות בזמן הלמידה ולפני המבחן.
    5. למידה עם חברים יכולה להיות מאוד אפקטיבית וגם מפחיתה לחצים.
    6. אף מבחן אינו גורלי. תמיד ניתן לתקן ולשפר. חשיבה על מבחן כגורלי מלחיצה.
    7. אחרי המבחן נסה ללמוד מהטעויות למבחן הבא. עם זאת אל תכנס למרה שחורה סביב אי הצלחה. המטרה לשפר ממבחן למבחן.

     

    את/ה לא לבד
    אם עדיין נתקלת בקושי בעת הלמידה בזמן הסמסטר או בזמן המבחנים, מתקשה לארגן את הזמן/ ללמוד/ להתרכז, לחוץ לקראת בחינות, מתאכזב מהתוצאות וחושב שאת/ה יכול יותר – פנה/י ליועצים בדקנט. אנחנו כאן כדי לזהות את הקשיים ולסייע במציאת פתרונות.

  • ייעוץ לימודי-רגשי

    שרותי הייעוץ בדקנט נועדו לתמוך בסטודנטים בתקופת לימודיהם, לסייע להם לזהות קשיים אפשריים המשפיעים על הלמידה, אם בשל מיומנויות למידה לקויות, מצוקות רגשיות המשפיעות עליהם בתקופה זו ועוד…

    ההיכרות של היועצים עם צרכי הסטודנטים מחד ודרישות המכללה מאידך, מאפשרת בניית תכנית התערבות הכוללת ייעוץ אישי למתן כלים להתמודדות יעילה יותר עם הקשיים, תמיכה רגשית, סדנאות, סיוע לימודי והכוונה לכל סיוע נוסף במכללה ומחוץ לה, בהתאם לצורך.

    הייעוץ ניתן באופן פרטני או בסדנאות ממוקדות (התמודדות עם מצבי לחץ וחרדת בחינות, חרדת קהל, חרדה חברתית, יחסים בין אישיים ועוד).

    חשוב לתאם הגעה מראש למשרדי דקנט הסטודנטים.

    לתיאום פגישה

  • מוגבלויות ובעיות רפואיות/ פיזיות

    סטודנטים עם מוגבלות פיזית/ חושית/ קוגניטיבית/ נפשית/ מחלות כרוניות/ לקויות רפואיות מסוגים שונים זכאים לקבלת סיוע מטעם הדקנט.

    הסיוע כולל:

    • שיחת היכרות לבדיקת הצרכים והסיוע להם זקוק הסטודנט
    • מתן מידע והכוונה לשירותי סיוע הקיימים במכללה
    • התאמות בלימודים
    • התאמות בבחינות
    • סיוע בסנגור עצמי ותיווך לגורמים במכללה,
    • סיוע במיצוי זכויות, וקשר עם מוסדות ציבור ועמותות (כגון ביטוח לאומי).

     סטודנטים המבקשים התאמות בבחינות בגין המגבלות לעיל מתבקשים להגיש לרכזת הנגישות טופס בקשה לוועדה רפואית בצירוף אישור מרופא מומחה בלבד, עבור הוועדה הרפואית עד שבועיים לאחר תחילת כל סמסטר. התהליך נמשך כ- 6 שבועות. 

    את טופס הבקשה לוועדה רפואית ניתן להוריד כאן.
    בכל סמסטר מתקיימת ועדה רפואית בבית החולים. טפסים שלא יוגשו בזמן, הטיפול בהם יתעכב ויועבר לסמסטר הבא.

    הוועדה הרפואית לא תוכל לטפל בבקשות שתוגשנה באיחור או ללא כל האישורים המתאימים.

    סטודנטים המעוניינים לערער על החלטת הוועדה מתבקשים למלא טופס ערעור ולהגישו תוך שבוע מיום קבלת החלטת הוועדה.
    סטודנטים אשר אושרו להם התאמות כלשהן, צריכים להדפיס אישור חתום דרך תחנת המידע לסטודנט, להציגו בפני כל אחד מהמרצים בתחילת כל סמסטר ולהציגו בפני המשגיחים בבחינות.

  • טיפול פסיכולוגי

    “כאשר אנו נתקלים בקשיים, זו סיבה נוספת להמשיך” (ר.מ. רילקה)

    הטיפול הפסיכולוגי בא לתת מענה לסטודנטים המצויים במצוקה רגשית.

    הטיפול מסייע בהתמודדות עם קשיים ומשברים נפשיים על רקע לימודי, בין-אישי, משפחתי או ממקור אחר.

    הטיפול, הניתן במכללה על ידי עובדת סוציאלית קלינית/פסיכותרפיסטית, מתקיים בשולי המכללה (על מנת לאפשר פרטיות מרבית). 

    במצבים מסוימים, בהתאם לצורך, הסטודנט מופנה לגורמי טיפול מחוץ למכללה.

    המכללה מסבסדת את הליך הטיפול,על מנת להקל על הסטודנטים הזקוקים או מעוניינים להיעזר בשירות זה.

    לקבלת השירות ניתן לפנות דרך תחנת המידע או ישירות למייל: niritb@braude.ac.il

  • הריון ולידה

    המועצה להשכלה גבוהה נתנה את דעתה על הקשיים העומדים בפני סטודנטים עקב הריון, לידה, אימוץ או קבלת ילד למשמורתם, במילוי מטלות הלימודים העומדות בפניהם.

    כדי להבטיח הטמעת הנורמה של התייחסות הולמת לקבוצה זו של סטודנטים ומידה בסיסית אחידה של סיוע והתאמות, מינתה המועצה להשכלה גבוהה וועדה אשר גיבשה כללים אחידים בנושא.

    בתוקף סמכותה לפי סעיף 11ב לחוק זכויות הסטודנט, התשס”ז-0007 (נספח א’), קובעת בזה המועצה להשכלה גבוהה כללים בדבר התאמות עקב טיפולי פוריות, היריון, לידה, אימוץ או קבלת ילד למשמורת או אומנה, שלפיהם קבעה המכללה נוהל כמפורט להלן: נוהל מתן התאמות לסטודנטים עקב טיפולי פוריות, היריון, לידה, אימוץ או קבלת ילד למשמורת או אומנה

  • עולים חדשים

    המינהל לסטודנטים עולים של משרד העלייה והקליטה מעניק ליווי ותמיכה לסטודנטים עולים בזמן לימודיהם. פעילות זו כוללת מתן עזרה בעת מצוקות לימודיות, נפשיות, כלכליות ואחרות ומשמשת עבור הסטודנט עוגן חברתי ואישי בתהליך הקליטה במדינת ישראל.
    המינהל, בשיתוף המחוזות, מפעיל צוותי הדרכה הפזורים במוסדות השונים להשכלה גבוהה בכל רחבי הארץ וכן עובדים סוציאליים המרכזים את הטיפול בפרט בכל ארבעת המחוזות.
    הזכאות נקבעת על פי קריטריונים של מינהל הסטודנטים. סטודנטים שימצאו זכאים יוכלו לקבל ממנהל הסטודנטים סיוע כספי, ייעוץ, הכוון לימודי וקליטה אישית וחברתית.
    אתר המינהל לסטודנטים עולים: www.studentsolim.gov.il
    לשם בדיקת הזכאות יש לגשת למשרדי המנהל להלן כתובות המשרדים :
    מחוז ירושלים – רחוב הלל 15, ירושלים, טל’: 02-6214543
    מחוז תל אביב – רחוב אסתר המלכה 6, תל אביב, טל’: 03-5209140
    מחוז באר שבע– רחוב שזר 31, באר שבע, טל’: 08-6261230/1
    מחוז חיפה – רחוב פל-ים 15, חיפה, טל’: 04-8631140/7/8/9

    התאמות בבחינות

    • סטודנט עולה חדש שנמצא בארץ עד 5 שנים מיום העלייה, יהיה זכאי להארכת זמן ומילונית בכל הבחינות בהן נבחן, עד לתום 5 השנים. לקבלת ההתאמה יש לשלוח את תעודת העולה למייל dean@braude.ac.il
    • סטודנט שנמצא בארץ מעל 5 שנים ומבקש התאמות בבחינות, יהיה זכאי להתאמות בבחינות בשנת לימודיו הראשונה בלבד, בהתאם לציון שקיבל במבחן יע”ל, או בהתאם לציון שקיבל בחלק המילולי בעברית בפסיכומטרי. לקבלת ההתאמה יש לשלוח את ציון מבחן היע”ל/ ציון החלק המילולי בעברית בפסיכומטרי למייל dean@braude.ac.il

     

    שיעורי עזר

ייעוץ לימודים