חדשות

  • פרופ' אריק מזור מאוניברסיטת הרווארד, הרצה בפני אנשי סגל המכללה על שיטת ההוראה שפיתח

    האם שיטת החינוך באקדמיה תעבור  מהפך בשנים הקרובות ?  פרופ' אריק מזור, מרצה בכיר מאוניברסיטת הארוורד, התייחס לשאלה הזאת בהרצאה שנתן במכללה בתאריך 11.1.18.

    פרופ' מזור בא מתחום הפיזיקה והחדשנות  והגישה שלו מיושמת בהוראת תחומי המדעים וההנדסה. הוא המציא ופיתח שיטת הוראה אינטראקטיבית לכיתות גדולות, ויישם הלכה למעשה את שיטת ההוראה Peer Instruction -הוראה פעילה שמתבססת על למידה בצוותים ומייצרת הבנה. השיטה תפסה תאוצה בארה"ב וברחבי העולם, וגם בישראל ישנם מרצים למדעים מדויקים שמיישמים אותה, כולל במכללה שלנו. פרופ' מזור הוא מרצה בעל הכרה בינלאומית, ודובר מבוקש אשר זכה בפרסים רבים.


    פרופ' אריק מזור, אוניברסיטת הרווארד

    להרצאה שלו בנושא Innovation in education to educate innovators ,  הגיעו עשרות מרצים מהמכללה וממוסדות אקדמיים נוספים בארץ. הוא  התייחס לדרך ההוראה המסורתית אל מול השיטה החלופית להנעת הלומד והפעיל את הקהל לצורך הדגמת השיטה.  בתום ההרצאה נערך מפגש בין פרופ' מזור לבין הנהלת המכללה, ובה דנו באפשרויות לשיתופי פעולה עתידיים וליישום שיטת הההוראה שלו במכללה.


    בצילום: פרופ' מזור לצד פרופ' זאב ברזילי, המשנה לנשיא המכללה,
    וד"ר נירית גביש, ראש המרכז לקידום ההוראה והלמידה במכללה


    לצפייה בהרצאה של פרופ' מזור אתם מוזמנים  להכנס לסרטון הבא: 



     

    קרא עוד
  • השגריר של האיחוד האירופי בישראל, אירח בביתו נציגים מהמכללה

    כבוד לעובדי המכללה. שגריר האיחוד האירופי בארץ, עמנואלֶה ז'ופרֶה, הזמין לביתו (בתאריך 7.11.17) נציגים ממוסדות אקדמיים מישראל, וכן נציגים מוסדות אקדמיים נוספים מרחבי אירופה. במהלך הערב החגיגי התבקשו המוזמנים להציג את עבודתם והישגיהם במסגרת שתי תכניות חינוך שהאיחוד האירופאי מממן : TEMPUS ו ERASMUS+. המכללה לוקחת חלק פעיל בתכניות אלה, במטרה לסייע להפצת התוצרים וליצור בסיס לשותפויות חדשות לעתיד.


    מקדמים את ההשכלה הגבוהה ביחד עם אירופה: עמנואל ז'ופרה, שגריר האיחוד האירופי בישראל

    את המכללה ייצגו במפגש: ד"ר לינדה ויינברג, מנהלת פרויקט אקוסטאר, וגב' קרן ברקוביץ מהמח' לאנגלית; ד"ר ורד הולצמן, מנהלת פרויקט IN2IT, ד"ר דבורה טולדנו-קטעי, מרכזת הפרויקט במכללה, וגב' שני אלצ'ק, שותפה לפרויקט IN2IT מטעם המרכז לקידום ההוראה והלמידה במכללה.


     



     

    קרא עוד
  • הספרייה נערכת להענקת מרחב לימודים אופטימלי בתקופת המבחנים

    אורחי ספרייה יקרים

    ספריית המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה פתוחה לציבור ומקדמת בברכה את כל הבאים בשעריה.
    בתקופת המבחנים הנוכחית מ-23.1.18 עד 2.3.18, בשל הצפיפות והעומס בספריית המכללה, נאפשר כניסת אורחים מהשעה 17:00 ואילך.

    עד השעה 17:00 תותר הכניסה לספריה ושימוש בשרותיה אך ורק לסטודנטים מן המניין של המכללה להנדסה, תלמידי המכינה וכן לתלמידי המכללה הטכנולוגית להנדסאים עם הצגת תעודה מתאימה.

    אנא, קבלו זאת בהבנה ושובו אלינו בתום תקופת המבחנים.

    הספרייה

    קרא עוד
  • הדוד טד הגיע לבראודה: סדרת הרצאות ההעשרה לעובדים יצאה לדרך

    לכבוד השנה האזרחית החדשה, הושקה השבוע (2.1.17) התכנית שיזמה המחלקה למשאבי אנוש במכללה, בראשות מיטל מלצר, לקיום סדרת הרצאות העשרה לעובדים,  מאת הקולגות שלהם.  מעמד נשיא המכללה, פרופ' אריה מהרשק, מנכ"ל המכללה, מר אחיאב גולן,  ועוד עשרות אנשי סגל אקדמי ומנהלי, ניתנו לעובדים שתי הרצאות מעניינות וענייניות, כמחצית השעה כל אחת מהן. 

    ההרצאה הראשונה ניתנה ע"י רמי גזית, שמנהל את תכנית "מאיץ הגליל" של המכללה, לעידוד יזמים  ומיזמים. גזית דיבר על  תכונות האופי שנדרשות מיזם מתחיל, על הסיכויים להצלחה, על הקשיים שבדרך ועל החשיבות לא להרים ידיים, אם באמת מאמינים ברעיון כלשהו ומגיעים למסקנה שיש בו  גם היתכנות כלכלית. גזית "תיבל" את הרצאתו בדוגמאות רבות מהעולם שאנו מכירים והרצאתו  זכתה לעניין רב.


    רמי גזית, מנהל תכנית "מאיץ הגליל" לעידוד יזמים ומיזמים, מסביר איך צריך לעשות את זה נכון

    ההרצאה השניה ניתנה ע"י הדס גרינפלד, עובדת מרכז המידע של המכללה (מח' שיווק). גרינפלד בחרה להרצות על המונח "קיימות" ועל משמעותו והשפעותיו בעידן המודרני, בעיקר על הדור הצעיר - דור הטלפונים החכמים והטכנולוגיות המתקדמות. גרינפלד איתגרה בשאלות קיומיות חשובות שנגעו לחיי כל מי שישב מולה בקהל, כגון: האם רק למתמטיקאים ולמדענים יש מקום בעולם הזה ?  ומהי, אם בכלל, החשיבות החברתית-חינוכית לשמר ולהעלות את קרנם גם של תחומים וערכים אחרים, זולת "יופי", "כסף" , "חומרנות", "בידור" ועוד, שהתקשורת מלעיטה בהם את הציבור, בפרט הציבור הצעיר.


    הדס גרינפלד, עובדת מרכז המידע במכללה, מרצה על "קיימות" ומעלה שאלות על חינוך, ערכים, קידמה ועל מה שביניהם 

    את מיזם בראו-טד מובילה לימור שחר-אורנשטיין, אחראית רווחה והדרכה במחלקה למשאבי אנוש, המעוניינים לקחת בו חלק כמרצים מוזמנים לפנות אליה ולקבל פרטים. המפגש הראשון מבין ששת המפגשים המתוכננים עבר בהצלחה, ואם לשפוט על פיו את רמת ההרצאות ואת איכותן, הרי שבהחלט מומלץ להגיע למפגש הבא, שיתקיים בעוד כחודש. אנחנו נעדכן.

     

    קרא עוד
  • ד"ר סעיד מחאג'נה הוא הזוכה השנה בפרס המרצה המצטיין ע"ש ד"ר מרק גרנובסקי ז"ל

    בטקס חגיגי שהתקיים במעבדה לפיזיקה במכללה  (בתאריך 19.12.17) קיבל ד"ר סעיד מחאג'נה  פרס כספי בסך 10,000 ש"ח, תרומתה של  משפחת גרנובסקי, לאחר שנבחר כמרצה המצטיין של המחלקה לפיזיקה.  הפרס, על שמו של ד"ר מרק גרנובסקי ז"ל, שהיה בעצמו מרצה מוערך במחלקה, הוענק למחג'אנה ע"י  ד"ר לאוניד גרנובסקי, בנו  של מרק,  וכן ע"י נשיא המכללה, פרופ' אריה מהרשק.


    מימין לשמאל:  ד"ר לאוניד גרנובסקי; נשיא המכללה, פרופ' אריה מהרשק; ד"ר סעיד מחאג'נה, הזוכה בפרס  המרצה המצטיין ע"ש מרק גרנובסקי ז"ל

    מספרים על ד"ר מרק גרנובסקי ז"ל שהיה איש חינוך למופת, אהוב מאוד על תלמידיו ועל עמיתיו לעבודה. זאת השנה השניה ברציפות שמשפחתו תורמת מכספה למכללה, לטובת פיתוח המחלקה לפיזיקה, לעידוד ולטיפוח מצויינות בהוראה. ד"ר סעיד מחאג'נה נבחר כמרצה המצטיין, תודות למסירותו  כמרצה, לרוח ההתנדבות שמאפיינת אותו  ולגישה החיובית שמובילה אותו בעבודתו במחלקה לפיזיקה. הסטודנטים שלו מספרים כי כל נושא, קשה ככל שיהיה, ד"ר מחאג'נה מצליח לפשט,  להסביר בצורה בהירה, ובכך הוא מוביל אותם  להצלחה.

    פרופ' אריה מהרשק,
    בירך את ד"ר מחאג'נה על זכייתו, הביע את הוקרתו העמוקה למשפחת גרנובסקי על תרומתה ואמר שהוא מקווה שהיא תהיה מודל לחיקוי עבור משפחות ישראליות נוספות. ד"ר לאוניד גרנובסקי דיבר בשם המשפחה והבטיח שהיא תעשה כל מאמץ כדי להמשיך ולתרום למכללה גם בשנה הבאה.

    קרא עוד
  • לשבת-לקום: עובדי המכללה קיבלו שיעור חשוב בארגונומיה

    איך  נכון  לשבת מול מחשב ?  כעבור כמה זמן מומלץ לקום ומהכיסא ולמתוח את האיברים ? מהן ההשלכות הבריאותיות של  ישיבה בתנוחה לא נכונה ? על שאלות אלה ואחרות  השיבה לפני כמה ימים (27/11/2017)   ענבר גלבוע, יועצת ארגונומיה ומרפאה בעיסוק במקצועה, שהגיעה למכללה, ביוזמת המחלקה למשאבי אנוש והעומדת בראשה, מיטל מלצר, כדי להעלות את מודעות העובדים לנושא.

    " חובת המעסיק  ליידע את העובדים על סיכונים  ארגונומיים בעבודתם" , אומרת גלבוע. "שיפור בסביבת העבודה, התאמת אופן העבודה לעובד והקטנת גורמי סיכון, מעלים את תפוקתו של העובד ואת מידת שביעות רצונו, ומפחיתים במקביל את הסיכון להתפתחות פגיעות שלד-שריר ובעקיפין לאובדן ימי עבודה".


    להזיז איברים באמצע יום העבודה: עובדי המכללה לומדים מה צריך לעשות אחרי שעות עבודה רצופות מול מסך המחשב

    ההדרכה כללה הסבר על מדע הארגונומיה, מהי יושבנות ומהי השפעתה על האדם, בפרט על עובדים שבמרבית שעות עבודתם יושבים מול מחשב, כמעט ללא תנועה; בנוסף, ניתן הסבר על האנטומיה של עמוד השדרה ופגיעות שריר-שלד נפוצות, ומהם גורמי הסיכון הארגונומיים, העלולים להוביל לפגיעות אלו. "דיברנו גם על על אמצעי הבקרה הארגונומיים, שמסייעים בפעילות המניעה של אותן פגיעות, ביניהם עקרונות לסידור נכון של עמדות עבודה משרדיות, אופן הצפייה במסך המחשב, חשיבות התנועתיות בעבודה וביצוע מתיחות קלות במשך היום", אומרת גלבוע.  

    לענבר גלבוע תואר ראשון בריפוי בעיסוק ותואר שני בבריאות הציבור במגמת בריאות העובד, מאוניברסיטת חיפה.  בעבר שימשה כאחראית על תחום הארגונומיה בחברת אינטל חיפה ועד היום העניקה שירותי יעוץ וערכה סקרי סיכונים בתחום עבור חברות, מפעלים וארגונים רבים במחוז הצפון.  בנוסף, סייעה בעריכת הספר "ארגונומיה פיזיקלית" , הספר המקצועי הראשון שנכתב בנושא זה בעברית. 

    קרא עוד
  • כך עושים את זה נכון: עוד בוגר של המכללה עושה חייל בתעשייה

    הקריירה המקצועית  של כפיר הררי, בוגר התכנית להנדסת מכונות במכללה, ממחישה פעם נוספת עד כמה חשובה בעידן שלנו היצירתיות. כפיר הגה רעיון לייעול העבודה ברצפת הייצר של חברת "טכנולוגיית להבים" בנהריה, וכתוצאה מכך האופק המקצועי שלו נפתח ונראה שבמסלול ההמראה שלו רק השמים הם הגבול.  הנה סיפורו.


    בצילום:  גיל שטראוס, סמנכ"ל הנדסה;  כפיר הררי; אלכס לנדסמן, מנהל הנדסה (היוצא); איגור קרפובינסקי, מנכ"ל

     בשנת 2009, אחרי 4 שנים של לימודים מאתגרים, עלה כפיר הררי על הבמה וקיבל מראש המחלקה להנדסת מכונות במכללה את התעודה המיוחלת – תעודת בוגר. תודות לתעודה הזאת התקבל כפיר לעבודה בחברת "טכנולוגיית להבים" (BTL).  החברה הוקמה בנהרייה כמפעל קטן בשם "להבי ישקר" בשנת 1968. המייסד, היזם והתעשיין סטף ורטהיימר, השכיל עם השנים לפתחו ולהגדילו והמפעל שסיפק בראשית דרכו חלקי חילוף לחיל האוויר, הפך לתאגיד רב-לאומי שמספק כיום רכיבים ליצרניות-ענק ברחבי העולם. "טכנולוגית להבים בע"מ מייצרת תחת קורת גג אחת להבי קומפרסור למנועים של מטוסי סילון ולמנועי טורבינות גז, תוך שימוש בתהליכי חישול, עיבוד שבבי, ציפויים, תיכון ותהליכי גימור אחרים", נכתב באתר החברה.


    מימין לשמאל : איגור קרפובינסקי מנכBTL, כפיר הררי, סורין רכבוח (מנהל הנדסת חישול)

    בשמונה השנים שחלפו מאז נקלט בחברה ביסס כפיר את מעמדו כמהנדס יצירתי ובעל מעוף. רעיונותיו הובילו להתייעלות העבודה ברצפת הייצור וחסכו לחברה מאות אלפי דולרים. בשנת 2013 ידעו בחברה להכיר לו תודה והעניקו לו תעודת הוקרה בגין תרומה הנדסית מיוחדת ובזכות "חשיבה יצירתית, דבקות במטרה והוצאה של רעיון מהכוח אל הפועל". בשנה שעברה הוא כבר קיבל תעודה של עובד מצטיין של החברה לשנת 2016.

    קרא עוד
  • מאות מורים למתמטיקה הגיעו לכנס המחוזי שמשרד החינוך קיים במכללה

    המתמטיקה בראש סדר העדיפויות  של משרד החינוך ואמש (21.11.2017) אירחה המכללה את הכנס המחוזי למורים המתמטיקה בחינוך העל-יסודי, שכותרתו: "אוריינות מתמטית כמנוף ללמידה משמעותית".

    לדברי ד"ר אביב גיבלי מהמחלקה למתמטיקה, ומי  שקידם את קיום הכנס במכללה,  לעובדה שמשרד החינוך בחר במכללה כמקום שבו יתקיים הכנס יש חשיבות רבה, ולא מן הנמנע שאחרי שהכנס יסתיים יוחלט על שיתופי פעולה בתכניות שהמכללה יכולה לתרום לקידומן.


    הגיעו למרות השביתה: המורים למתמטיקה בחינוך העל-יסודי  בכנס המחוזי שקיימו במכללה

    את הכנס פתח נשיא המכללה, פרופ' אריה מהרשק ואחריו נאם מר סלימאן סלאמה, המפקח מטעם משרד החינוך על הוראת המתמטיקה במחוז הצפון, שדיבר על יעדי  משרד החינוך במקצוע זה.  ד"ר רות רייז הרצתה על "אוריינות מתמטית" ואחרי הרצאתה התקיים פאנל בנושא "למידה מהצלחות". את הכנס נעל ד"ר גיבלי , בהרצאה שנושאה: "מתמטיקה בתיכון, באקדמיה ובחיי היום-יום".


    מעודדים  שיתוף פעולה בין המכללה לבתי הספר העל יסודיים בצפון: 
    ד"ר אביב גיבלי מהמחלקה למתמטיקה במכללה, ומר סלימאן סלאמה, המפקח המחוזי על לימודי המתמטיקה

     

     

    קרא עוד
  • שירתתם כלוחמים בשירות סדיר? תקבלו פטור מתשלום אם תבואו ללמוד במכינות

    מי ששירתו בצה"ל כלוחמים ויתקבלו ללימודים מכינות היעודיות של המכללה (מכינת קדם-הנדסה ומכינה ייעודית מחליפה בגרות) -  יהיו פטורים מתשלום שכר לימוד.  כך עולה מהחלטת הקרן להכוונת חיילים משוחררים, ששואפת לעודד אותם ללמוד לימודים אקדמיים .  

    לדברי גב' ילנה שפיגלמן, מנהלת המכינות המכללה, הזכאות נקבעת בוועדת מלגות בקרן להכוונת חיילים משוחררים, שבודקת באופן פרטני כל תלמיד שמוגש לוועדה ע"י המכינה:  " רק בוועדות נקבעת הזכאות ובמידה והמועמד היה לוחם מספיק זמן מכלל שירותו, יקבל פטור מלא ללא קשר למסמכי ההכנסות שהציג. אנו נעביר לוועדה את המסמכים הדרושים עבור כל מועמד שיבקש זאת,.  אנו מברכים על ההחלטה הזאת ומקווים שהיא אכן תוביל להגברת הרישום ללימודים אצלנו, בעיקר מקרב מועמדים פוטנציאליים שנמנעו  מכך בגלל בעיות כלכליות", דברי שפיגלמן.



     

     

     

     

    קרא עוד
  • בשורות טובות: משרד החינוך אישר תקציב בסך 2,265,000 ש"ח לפעילות של נוער שוחר מדע

    בשורה משמחת לנערים ולנערות חובבי מדע מכרמיאל ומישובי הסביבה: בשבוע שעבר הודיע משרד החינוך על תמיכה כספית חסרת תקדים, בפעילות של המרכז לנוער שוחר מדע במכללה. התקציב שאושר: 755,000 ש"ח בשנה לשלוש השנים הקרובות. התמיכה ניתנת במסגרת התכנית של הממשלה לחיזוק הצפון.

     "אני שמח שממשלת ישראל בחרה בנו להיות הגוף המוביל והמשפיע ביותר באזורינו", אומר איתי מלק, מנהל המרכז לנוער שוחר מדע. "התכנית תופעל בשלוש השלוחות שהקמנו באיזור: שלוחת בראודה, שתהיה  השלוחה המרכזית, בית הספר למחוננים בנחף, והשלוחה החדשה במועצה האזורית משגב. מסגרות אלה יספקו מענה ראוי לכ-350 תלמידים מצטיינים בתכניות מקוונות שתתקיימנה בשעות אחה"צ. התלמידים יעברו תהליך מיון ואלה שיתקבלו ישלמו עבור הפעילות סכום סימלי בלבד. החינוך המדעי-טכנולוגי זו משימה לאומית שכולנו עוסקים בה מידי יום".

    מתעניינים ברישום לאחת מפעילויות המרכז לנוער שוחר מדע ? לחצו על הקישור הבא ותתרשמו מההיצע: 
    http://www.braude.ac.il/youth/academy/

    שיהיה בהצלחה !

    קרא עוד